Liderzy SBC – Jesper Svensson o kulturze pracy w Betsson Group

Rok 2020 stanowił wiele wyzwań dla wielu firm, ale według Jespera Svenssona, dyrektora generalnego Betsson Group, jedną z największych przeszkód do pokonania było utrzymanie kultury pracy firmy w czasie, gdy wielu z nas pracuje w domu.

Rozmawiając z Kelly Kehn (dyrektorem ds. relacji globalnych SBC) w ostatnim odcinku podcastu SBC Leaders, Svensson wyraził swoje podekscytowanie możliwością powrotu do biura, po czym omówił sukcesy firmy w 2020 roku i ekspansję na nowe rynki.

Svensson wyjaśniał, że podczas pandemii biura Betssona pozostają otwarte tam, gdzie to możliwe. Ale ponieważ coraz więcej krajów zbliża się do zniesienia ograniczeń, dyrektor generalny nie może się doczekać, aby ponownie wszyscy pracownicy mogli powrócić do swojego naturalnego środowiska pracy.

Wyzwania nowej rzeczywistości

„Nadal pracujemy z domu” – powiedział Svensson. „Mam nadzieję, że nasi pracownicy nie grają tylko w jackpot,” zażartował. „ Utrzymanie poczucia kultury miejsca pracy jest wyzwaniem, gdy wszyscy pracują z domu, ale wykonaliśmy wiele różnych czynności, aby cel ten zrealizować. W większości krajów nasze biura są otwarte dla tych, którzy chcieli przyjść, kiedy tylko jest to możliwe,” dodał.

„Powiedziałbym, że radziliśmy sobie stosunkowo dobrze z tego punktu widzenia, ale nie mogę się doczekać powrotu do biura i ponownego poznania tych elementów kultury pracy,“ podsumował.

Kultura pracy bez miejsca pracy

Mówiąc o wpływie pracy w domu, Svensson podkreślił znaczenie silnej kultury miejsca pracy – co, jak stwierdził, było integralną częścią sukcesu Betssona podczas pandemii, chociaż entuzjastycznie przyjął stopniowy powrót do biur.

Omawiając wpływ pandemii koronawirusa na branżę zakładów i gier, Svensson zastanawiał się, w jaki sposób światowy kryzys sprawił, że sektor „ruszył do przodu”, aby objąć rosnącą cyfryzację, podczas gdy Bettson nadal rozwija się na arenie międzynarodowej.

„2020 był rokiem trudnym pod wieloma względami. Ale jeśli spojrzysz na to z biznesowego punktu widzenia, jesteśmy w czołówce cyfryzacji, więc musimy iść naprzód. W ciągu ostatniego roku w Betsson położyliśmy duży nacisk na upewnienie się, że mamy odpowiednich ludzi – dużo pracowaliśmy nad aspektami przywództwa i kultury miejsca pracy,” podsumował. „Nasz sukces w minionym roku przypisałbym ludziom, których mamy w firmie,” dodał.

„Ponadto w ciągu ostatnich kilku lat wprowadziliśmy znaczne ulepszenia naszych produktów. To zaczyna przynosić efekty. W 2020 roku również rozszerzyliśmy się – weszliśmy na nowe rynki. Nie powstrzymujemy się. Powiedziałbym, że nasz sukces sprowadza się do kombinacji tych trzech rzeczy, ale numerem jeden zdecydowanie muszą być utalentowani ludzie, których mamy w naszym zespole,” potwierdził na zakończenie.

Angielskie wyjście

W październiku ubiegłego roku firma Betsson znacznie zmniejszyła swoją obecność na rynku brytyjskim po ogłoszeniu, że wszystkie aktywne marki i licencje zostaną przeniesione do domeny Rizk (Rizk.com).

Zapytany o działalność firmy Betsson w Wielkiej Brytanii, Svensson zidentyfikował wzrost na innych rynkach, takich jak Ameryka Łacińska, a także trudności z kosztami operacyjnymi i wydajnością jako powody, dla których strategia korporacyjna firmy zakłada skupienie się gdzie indziej.

Przechodząc do podkreślenia regionalnego sukcesu operatora, Svensson omówił rozszerzenie działalności Betssona w Ameryce Łacińskiej, takie jak zabezpieczenie umowy praw do nazwy z turniejem piłki nożnej na najwyższym poziomie peruwiańskiej Ligi 1 oraz nabycie 70% udziałów w kolumbijskiej marce ColBet.

„Skupiamy się bardzo na Ameryce Łacińskiej i widzimy tam ogromne możliwości” – zaczął.

„W tym regionie obserwuje się bardzo solidny wzrost i oczekuje się, że potrwa to przez wiele lat, a ostatnio otrzymaliśmy licencję w Argentynie, więc również idziemy do przodu. To są duże rynki. Brazylia jest ogromnym krajem o wielkim potencjale, ale nawet w takich krajach jak Peru, Kolumbia itd. widać w nich naprawdę silny wzrost. Byliśmy w tym regionie od dłuższego czasu, więc w niektórych krajach mieliśmy przewagę i naprawdę staramy się teraz przyspieszyć te rzeczy i utrzymać naszą pozycję tam,” podsumował.

Zapytany przez Kehna o potencjał operacji bukmacherskich w regionie, Svensson dodał: „Mieszkańcy tego regiony uwielbiają sport. Piłka nożna to tam jeden, dwa i trzy, a może nawet cztery i pięć pierwszych pozycji, jeżeli chodzi o najbardziej popularne gry. Dlatego zawarliśmy umowę w Peru z ligą piłkarską, ponieważ daje nam to naprawdę dobrą ekspozycję.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *